המסע לפולין 2019

ברכת מ'מ מנהלת ביה"ס - הילה רומש

תלמידים יקרים,

 

בעוד רגע תעלו על המטוס לקראת "המסע לפולין".

לא בכדי מכוּנים שבעת הימים הבאים "מסע" – שכּן המסע טומן בחובו תהליך. התהליך  הזה יהפוך את זיכרון השואה למוחשי יותר וישפיע עליכם כבוגרים.

השפעת המסע משמעותית בשני מעגלים.

המעגל האישי:

 לא תוכלו להישאר אדישים למראות רבים שתיחשפו אליהם במסע. השאלה המרכזית היא כיצד המראות האלה ישפיעו עליכם ועל עיצוב עולמכם הפנימי. אתם תגלו מה כוחו של האדם הבודד, כמה חשוב לשמור על עולם פנימי מוסרי, היודע להבחין בין חושך לאור, כיצד יש לנהוג באחר בחיי היום-יום, להיות רגיש לאחר ולנהוג כלפיו בחמלה.

 

המעגל הלאומי:

אחת המסקנות המרכזיות העולות מהשואה היא שאסור לנו להיות תלויים בחסדיהם של אחרים. עלינו לעשות כל דבר שביכולתנו, ואף מעבר לכך, כדי לטפח, להגן ולשמור על המדינה היהודית היחידה בעולם, מדינת ישראל. ב"שמירה" אני מתייחסת כמובן גם לשמירה על ביטחונה של המדינה, אבל לא פחות חשוב מכך גם לדאגה איזו מין מדינה תהיה לנו כאן. המסע, תפקידו במידה רבה גם לעצב אתכם כאזרחי המדינה, ככאלה הערים לעוולות חברתיות ונאבקים למיגורן, ככאלה המתריעים על גילויי גזענות ואפליה.

 

 "ראה את שרידי המחנה הזה והרהר: מכל ארץ אשר אתה בא – אינך זר. עשה שהמסע שלך לא יהיה חסר ערך – על מנת שהמוות שלנו לא יהיה חסר ערך. עבורך ועבור ילדיך, יהיה האפר של אושוויץ להתראה, כך שפרי השנאה – אשר את עקבותיו תגלה כאן – לא ינביט זרע חדש, לא מחר ולא לעולם!" (פרימו לוי )

 

תלמידים יקרים, סעו בשלום וחזרו בשלום!

הילה רומש, מנהלת תיכון 'בליך'