המסע לפולין 2019

דבר המדריכים

חניכים יקרים,

אנו יוצאים יחדיו למסע ייחודי המהווה צומת חשוב המחבר את העבר , דרך ההווה עם העתיד. נפגש עם שרידי העבר, עבר עשיר בתרבותו, אך גם טעון ואכזרי. עבר שהשפעותיו והשלכותיו מלוות אותנו עד עצם היום הזה. המסע מפגיש עם התקופה החשוכה בתולדות האדם, תולדות העם היהודי. לא "פלנטה אחרת", כי אם תופעה אנושית והיסטורית, החושפת את הטוב והרע הצפונים בנפש האדם ואת הציווי המוסרי המופנה כלפי כל אחד מאתנו – לבחור בטוב ולפעול למענו.

לפנינו מפגש עם ההווה, עם ארץ פורחת וירוקה , יפת נופים ועשירה באתרים ייחודים אנשים וסיפורים. נספוג ונחוש את האווירה, את התרבות ואת היום יום הפולני. בין העבר להווה יעלה העתיד, העתיד הוא אתם.

המסע לפולין הוא מסע של האדם להכרת האדם. במסע תעמדו מול הרוע האנושי, מול תעצומות הנפש האנושיות ומול השבריריות האנושית של האדם. זוהי הזדמנות ייחודית שלכם להכיר את המבנה המורכב של האדם, על צורותיו המגוונות ודרך כך- להכיר את עצמכם. אנו תקווה שהמסע יעמיק בכם את ההבנה בין טוב לרע, בין מותר לאסור, בין המוסרי לנבזי, בין הצודק לשפל, בין האנושי והמכבד לבין תת האדם. לאורך המסע לבטח יעלו התהיות,  יישאלו שאלות רבות, ואנו נחפש תשובות הקיימות ושאינן קיימות. בין הסיפורים, השבילים והמצבות בד בבד עם החיפוש אחר הדרך לזכור, לבנות תמונות של מרקם החיים שהיו ואבדו נבטיח למצוא את הדרך להיות טובים יותר, מתחשבים יותר, תורמים יותר, מעורבים יותר…

היו קשובים ללבכם, לנשמה שבכם, לחברכם במתן כתף ואוזן קשבת. התבוננו החוצה ובו בזמן פנימה.

מתוך תהילים

"מי האיש החפץ חיים, 
אוהב ימים 
אוהב ימים לראות טוב. 

נצור לשונך מרע 
ושפתיך מדבר מירמה 
סור מרע, עשה טוב 
בקש שלום ורדפהו."

ומדבריו של יוסף חיים ברנר, בראשית המאה העשרים:

"כי כה יאמר המעורר – שאל בן אדם לנתיבות עולם. שאל: אי הדרך, אי?"

נאחל למסע משמעותי, אוהבים, מדריכי המעורר, אורי, גרי, ליזה, דפי, עמיר, איתמר, נועה ונעה.