סיכום ישיבת וועד מוסדי 25.2.19

נוכחים: הילה רומש, מנהלת בית הספר, אביטל דורנר ס. מנהלת בית הספר

נציגי ועד שכבת ט': עוזי מועלם, שי מועלם, יעל דהן.  (חיה אדלר נעדרה מהישיבה)

נציגי ועד שכבת י': רונית סקי, טלי הרץ ז'קונט, מיכל רגנשטרייף .  (אלון קדם נעדר מהישיבה)

נציגי ועד שכבת יא': חביבה חורב (אליענה בר שניידר, אורן בלנק, לילך בן-ארצי לוי נעדרו מהישיבה)

נציגי ועד שכבת יב': מני אליגון, חיים קסלגרוס, ורד בן-ארצי.  (אלי פדלון – נעדר מהישיבה)

 

עדכוני מנהלת

  • בחירות בליך 2019 – תלמידי שכבות י'-יב' נמצאים בעיצומו של תהליך הבחירות הנערך בבית ספר. במהלך השבועות האחרונים הגיעו ח"כים וראשי מפלגות לבליך, הציגו את המצע הפוליטי של מפלגתם וענו על שאלות התלמידים. ב 4.3.19 יתקיים פאנל של ראשי התאים המיוצגים ע"י תלמידי בית הספר ובסיום התהליך יתקיים הפנינג בחירות שיהווה סיכום הפעילות הבית ספרית בנושא. מודים לאביטל דורנר על הובלה וניהול מערכת הבחירות.
  • צופים – לאחרונה אירעו שוב מקרים של השחתת רכוש בי"ס על רקע שיוך שבטי. התנהגות כזו אינה הולמת, אינה מקובלת ומסכנת את בטחון התלמידים. מקרים אלו הובאו לידיעת וועד ההורים וטופלו בחומרה ע"פ תקנון בית הספר וחוזר מנכ"ל . וועד ההורים תומך ומגבה את ההנהלה בפעולותיה ובתגובתה לאירועים אלו.
  • מגמת מידענות/גילוי ואיתור מידע דיגיטלי – נפתחה בבליך לפני 3 שנים על סמך הבטחה של משרד החינוך כי "בוגרי המגמה העומדים בהצלחה בבחינות הבגרות זכאים לקבלת מקדם הטבה (בונוס )בעת קבלתם למוסדות להשכלה גבוהה." ו כי "בוגרי המגמה בעלי הישגים גבוהים יהיו בעדיפות לקבלה לתפקידים ביחידות המודיעין לצה"ל".

בעקבות כתבה שהתפרסמה בעיתון, נודע שלא כך הם פני הדברים. בעקבות התגלית הוזמנו הורי ותלמידי המגמה לבי"ס לקבלת מידע שיאפשר לתלמידים שיש באפשרותם אופציה נוספת, להחליט את המשך דרכם במגמה זו. נכון להיום בי"ס, אגף החינוך, הפיקוח וההורים נמצאים במגעים עם משרד החינוך בעניין, עדיין ללא תוצאה. מגמה זו לא תיפתח בשנה הבאה בבית הספר.

  • התנדבות תלמידי בליך בתל השומר– במסגרת מעורבות חברתית, יוצאים מידי שבוע תלמידי מגמות שונות בבי"ס לפעילות התנדבותית עם ילדים המאושפזים לטווח ארוך בבית החולים תל השומר. כל מגמה מבצעת פעילות שונה. למשל תלמידות המחול, רקדו עם התלמידים, תלמידי הכימיה ערכו איתם ניסויים וכדומה. פירוט הפעילויות מתפרסם בפייסבוק של בליך.
  • חידון התנ"ך המחוזי – לאחר תהליך ארוך של למידה ובליווי של רכזי המקצוע וצוות תנ"ך היגיעו 2 תלמידים שלנו למקומות הראשונים בחידון התנ"ך המחוזי:  יובל מועלם תלמיד כיתה ט'14 זכה במקום ראשון ואור מרום תלמיד כיתה י'10 הגיע למקום השלישי. יובל ייצג את מחוז ת"א בשלב החידון הארצי. בהצלחה!
  • חזרה לכיתות מגמה – לאחר 3 שנים, הוחלט לחזור לכיתות מגמה כפי שהיה נהוג בעבר בבית הספר. כמו כן, לא נכפה על תלמידים לקחת מקצועות הרחבה נוספים מעבר לנדרש. כל זה על מנת להקל על העומס הלימודי הקיים.
  • סמים ואלכוהול – כפי שדווח בישיבת וועד קודמת, תלמידי שכבת ט' ו-י' שמעו הרצאה "ללא פילטרים" של סגן ניצב בדימוס שמוליק רוזנטל. עקב לו"ז צפוף של מבחנים ובגרויות, שכבת י"א תשמע את ההרצאה בתחילת שנת הלימודים הבאה.

תכנון פעילות דיון סביב שולחנות בנושא זה בשילוב הורים ילדים ומורים ייעשה עוד השנה ויתקיים בתחילת שנת הלימודים הבאה.

מערך המצלמות בחצרות בליך השונות תוגבר ותעשה בקשה לשומר נוסף שיסייר ברחבי בי"ס.

 

עדכון וועדות ביצוע:

ועדת אירועים – מספר אירועים בהם וועד ההורים לוקח חלק:

3-9.3.19 – שי לצנחן – איסוף רוחבי בכל הכיתות והשכבות. אריזה תתקיים בבית הספר בהשתתפות הורים מתנדבים.

17.3.19 – יום הורים ובו נקיים שוק חקלאים – באחריות וועד ההורים ובשיתוף תלמידים. כמו כן מועצת התלמידים תעמיד דוכן למכירת משלוחי מנות של אק"ים.

2.4.19 – יום המעשים הטובים – פעילות בוקר בבי"ס + פעילות אחה"צ בכיכר אורדע (הורים ותלמידים)

4.4.19 – יום אימוץ כלבים – בהובלת תלמידות כיתת נחשון (נדרשת עזרת הורים)

במידה ויהיו אירועים נוספים, נעדכן באופן שוטף.

חברי וועד מוסדי שלא נמצאים באף וועדה יצטרפו בהקדם לאחת מהוועדות הנ"ל. ניתן לצרף לוועדות השונות ולפעילויות ההתנדבות, חברי ועד שכבתי שאינם נמנים על הועד המוסדי או כל הורה המעוניין לתרום ולהיות פעיל.

 

נושאים נוספים

  • שבוע אומנויות – במהלך חודש מרץ יתקיים שבוע אומנויות (מוסיקה, מחול, תאטרון וקולנוע). שיעורים אותם יפסידו תלמידי המגמות, יושלמו.
  • הרצאות העשרה בספריית תיכון בליך – ב 25.2.19 התקיימה הרצאה מרתקת של ד"ר קרן בן יצחק על הפעילות הרגשית של המוח. לקראת יום האישה תתקיים ב 8.3.19 בבוקר הרצאה והקרנת הסרט כביסה מלוכלכת של יעל שרר. ההרצאות מיועדות לקהל הרחב, הורים, בוגרים ותלמידי בית הספר. יש לעקוב אחר הפרסומים באתר בליך ו/או בפייסבוק של בית הספר. מומלץ!
  • נחשון – רכז נחשון נפגש עם תלמידי כיתה ח' ותאר בפניהם את תכנית הלימודים במסלול נחשון כפי שמתקיימת בבליך. הסבר על המסלול להורי תלמידי כיתות ח', יינתן ביום הפתוח שיתקיים ב 6.3.19 בבית הספר. בערב זה יתקיימו ערבי מגמות לתלמידי שכבת ט' ו י'.
  • עמ"ט – תכנית עתודה מדעית טכנולוגית מופעלת בבליך מכיתה ט'-י"ב. התלמידים שנמצאים בתוכנית אותרו בכיתה ח' ולומדים 5 יחידות לימוד מתמטיקה ושני מקצועות מדעיים\טכנולוגיים מוגברים נוספים – סייבר ופיסיקה. הועלתה שאלה מדוע לא מאפשרים לתלמידים שמעוניינים, לעזוב את התכנית. הנושא ייבדק .
  • פנייה למורים מקצועיים – מורים מקצועיים שאינם מאפשרים התקשרות באמצעות הטלפון הנייד, ניתן לקבוע שיחה/פגישה עימם באמצעות מחנכ/ת הכיתה ו/או מערכת משוב.
  • תקשורת – יושם דגש על נושא תקשורת בין חברי וועד מוסדי, לחברי הוועדים השכבתים וועדי הכיתות במטרה לשקיפות הזרמת מידע בכל הקשור לילדינו ולפעילות הוועד הבית-ספרי.
  • פרוטוקול הישיבות יפורסם באתר בי"ס, וניתן להעביר אותו להורים בוועד השכבתי וועדי הכיתות.
  • נושאים לדיון בישיבות וועד – לקראת כל ישיבת וועד מוסדי, יעבירו חברי הוועד המעוניינים את הנושאים הרלוונטים מבחינתם.
  • ישיבת וועד מוסדי הבא – 24.3.19

 

בהצלחה!

ידיעות נוספות

חלוקת חדרים למבחן מועד ב' 8.3 - שכבה ט'

6 במרץ 2024

שלום לכולם, ביום שישי הקרוב 08/03/24 יתקיים מועד ב' לשכבה ט' במקצועות הכלליים. המבחנים יתקיימו בשיעור 1+2 להלן טבלת חלוקת החדרים – 3 החדרים נמצאים בקרוואנים ליד הקפיטריה (קרוואן 137,

רשימת תלמידים/ות למועדי ב' שכבה ט 08/03/24

4 במרץ 2024

שלום לכולם, ביום שישי הקרוב 08/03/24 יתקיים מועד ב' לשכבה ט' במקצועות הכלליים. המבחנים יתקיימו בשיעור 1+2 רשימת חלוקת החדרים תפורסם ביום חמישי אחה"צ. להלן רשימת התלמידים/ות הזכאים/יות לגשת למועד