מגמת תיאטרון

מגמת תיאטרון
אנחנו, במגמת התיאטרון "בליך", פועלים מתוך גישה הרואה בתלמיד התיאטרון, יוצר צעיר אשר דעותיו והשקפותיו חשובות ומעניינות. אנחנו שואפים לעידוד יצירתיות אומנותית של תלמידנו ונותנים להם את מירב כלים וההנחיה, בכדי לממש זאת לכדי יצירה.
 
 
מטרות ותפיסה חינוכית
המטרה היא לאפשר לתלמיד ללמוד ולהתנסות בתחומי התיאטרון השונים. לרכוש כלים מעשיים ועיוניים אשר יעניקו לו בסיס רחב של הבנת אומנות התיאטרון- הן כמבצע והן כצופה. 
במגמה יש גישה חינוכית ברורה  : לפתח את כישורי התלמיד בראש ובראשונה – כאדם. באמצעות העבודה התיאטרונית, אנו מפתחים מיומנויות כגון: הקשבה, דמיון, יצירתיות , עבודת-צוות, פיתוח הביטחון והדימוי העצמי.  אנחנו שמים דגש מיוחד על בניית הקבוצה והתהליך האומנותי. חשוב לנו מאוד, שהתלמידים יעבדו באווירה מוגנת ומפרגנת.
להיות חלק מקבוצת עבודה, אשר תאפשר לעבוד ללא חשש מכישלונות (שהם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו…), להעז ולהתנסות באופן מלא בתהליך הלימודי. יחד עם זאת, אנחנו שואפים ודורשים מהתלמידים להוציא מעצמם את המיטב, ולשאוף להישגים אומנותיים גבוהים ככל האפשר.
אנו מעודדים את התלמידים שלנו, לפתח תפיסה ביקורתית לסביבה בה הם חיים , להעמיק את ההבנה שלעשייה אומנותית יש תפקיד חברתי וביקורתי. אנחנו שואפים לפתח תלמידים חושבים ורגישים, אשר פועלים באווירה צוותית ומפרגנת , ולא תחרותית.
 
תוכנית הלימודים
הלימודים במגמה הנם בהיקף של 5 יח' בגרות.
תכנית הלמודים מבוססת על חשיפת התלמידים לכלל מרכיבי אמנות התיאטרון : משחק , בימוי, תנועה, תפאורה, תלבושות ומוזיקה. תכנים אלו נלמדים באופן מעשי וחוויתי. התלמידים נחשפים למגוון סגנונות שונים בתיאטרון וגם לומדים על התיאטרון ככלי לשינוי חברתי דרך השיעור: תיאטרון קהילתי.
התלמידים לומדים את ההיסטוריה והרקע להתפתחות התיאטרון. במהלך לימודיהם במגמה, הם לומדים מחזות רבים, צופים בהצגות ממגוון העשייה התיאטרונית בארץ  ולומדים דרכי ניתוח וביקורת של שפת התיאטרון.
 
סיבות להצלחת מגמת התיאטרון
תמיכת בית ספר "בליך" : מסורת של תמיכה רחבה ושיתוף פעולה בתחומים רבים: בנייה  ותאומי מערכת, התאמת מחנך מתאים לעבודה עם כיתת תאטרון, סיוע בתאום עם גורמי-חוץ, עזרה בבניית תפאורות, התחשבות בתקופות לחץ של פרויקטים, והכי חשוב : מתן גיבוי ואמון מלא בצוות המורים של המגמה.
האווירה במגמה :  השילוב בין אופי התלמידים שלנו והגישה החינוכית של הצוות, יוצרים במגמה אוירה משפחתית חמה. נוצר קשר מיוחד בין הצוות לתלמידים הרואים במגמה בית ומשפחה, אשר קשוב אליהם ומכיל אותם.
צוות המורים : צוות ותיק ומנוסה , אשר עובד יחד שנים רבות :
  דיויד קורן (מרכז המגמה), עינת מור , אורלי לוי, חלי מנחם גמזה, קרן הופמן.
 
 קבלה למגמת התיאטרון
 מגמת התיאטרון פונה ומזמינה תלמידים בעלי נטייה אומנותית. תלמידים סקרנים, בעלי מוטיבציה, יכולת עבודה בקבוצה, ואהבה לתיאטרון.
תלמיד שיבקש להתקבל, יצטרך לגשת למבחן קבלה הכולל :
1) סדנא קבוצתית
2) הכנה והצגה של 2 מונולוגים שונים באופיים – דרמטי וקומי (מתוך מחזות בלבד)
3) ראיון אישי