חינוך חברתי-ערכי

החינוך החברתי-ערכי בבית הספר "בליך" נותן דעתו על הפרט ועל הכלל, על האדם והחברה, והוא מהווה חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים.

לשם השגת מטרה זו מפעיל ביה"ס נוסף לתכנית הלימודים הרגילה גם פרויקטים מגוונים בתחום החינוך החברתי, כמו ימי גיבוש , פעילות גרפיטי, פעילויות של מועצת תלמידים ( יום האהבה, "פסטיבליך",)

 פרוייקט "אחשלי" ,הפסקות פעילות בנושאים שונים, שבוע תנועות הנוער, הרצאות לתלמידי השכבות, ושפע פעילויות נוספות.

 פעילויות אלה ואחרות חושפות את התלמידים לדיון חינוכי בסוגיות ערכיות ואקטואליות, לדיונים ציבוריים אותם מעבירים התלמידים יחד עם אישי ציבור, לתרגיל להדמיית בחירות ועוד.

התכניות החברתיות-ערכיות מזמנות לתלמידים היכרות עם קונפליקים,צורכי החברה, ודורשות מהם התמדה, לקיחת אחריות ופיתוח תקשורת בין אישית.

מטרתו של ביה"ס היא לסייע לתלמיד לברר את זהותו ואת זיקתו למעגלי השייכות השונים שבהם הוא חי ולכוונו למעורבות חברתית, קהילתית ואזרחית.

 

בביה"ס מופעלת התכנית להטמעת ערכים בלימודים: התכנית מבוססת על התפיסה החינוכית שפדגוגיה וחינוך ערכי שזורים בזה בזה. כל מורה הוא איש חינוך והאחריות לחינוך הערכי מוטלת על כל המורים המקצועיים במערכת החינוך. כל מורה ולא רק מחנך יכול לזמן במהלך שיעוריו שיח ערכי המסייע להשגת מטרות העל בחינוך. במילים אחרות, כולנו "מדברים ערכים"!

 

כמו כן, בבית הספר מתקיימות פעילויות חינוכיות רבות: טיולים שנתיים, טקסים, ימי גיבוש, הרצאות אורחים במגוון נושאים, ימי תאטרון ומוזיקה, משלחות נוער לחו"ל ועוד. זאת לצד שעות חינוך שבהן  עוסקים המחנכים בסוגיות אקטואליות, בנושאים חברתיים וכד'.

כמו כן, כלל תלמידי ביה"ס לוקחים חלק בתכנית "מעורבות חברתית" בה מתבקש התלמיד לפעול למען האחר ולמען הקהילה בה הוא חי. בתכנית זו, במשך שלוש שנות לימודיו בכיתות י'-י"ב, התלמיד מתנדב באופן אישי ובאופן קבוצתי בסך של 180 שעות התנדבות. המטרה היא "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל" (מתוך מטרות החינוך הממלכתי, 2000). אנו בבית הספר שותפים למטרה זו ושואפים למצוינות אישית וחינוכית, ערכית וחברתית.

אנו מחנכים את תלמידינו לקבל על עצמם אחריות חברתית ולאומית ולהגיע אל המטרות המוצבות בפניהם. כמו כן, אנו מעודדים אצלם את הסקרנות ואת המעורבות החברתית והאינטלקטואלית תוך כדי עיסוק מתמיד בשאלות ערכיות, כולל בכל השיעורים המקצועיים.

בליכ'פת לי – פעילות למען מעורבות חברתית ללא הפסקה

 

חינוך לציונות ולדמוקרטיה

חינוך לערכים

הרצאות שכבתיות

תכניות מניעה

פעילות ענפה של מועצת התלמידים- הפסקות פעילות

תלמידי המגמות הייחודיות מתנדבים

 

ימי של"ח, ימי גיבוש,

טיולים, מסע לפולין

בחירות/ דיון ציבורי

נבחרות ספורט

משלחות נוער

תרגיל בחירות

דיון ציבורי

 

 

   

פעילות הסברתית בשיתוף עם הבינתחומי בהרצליה

סדנאות גרפיטי

יום כישרונות צעירים