ישראל (ראלי) אורנן

תאריך לידה: 14-10-1969 תאריך פטירה: 10-02-1991
ישראל אורנן

בן נילי וטוביה. נולד ביום ג' בחשוון תש"ל (14.10.1969) ברמת גן. ראלי – כינויו של ישראל בפי כול – גדל והתחנך ברמת חן. את השכלתו היסודית רכש בבית-הספר רמת חן ואת השכלתו התיכונית במגמה הריאלית הפיסיקלית, בבית הספר 'בליך'. אישיותו המגוונת, המקורית והמרשימה ניכרה בו עוד בתקופת לימודיו, והוא זכה להערכה – ואפילו להערצה – של תלמידים ומורים כאחד. מורתו מספרת על עולמו הפנימי העשיר, על הכשרונות הגדולים שניחן בהם, על השקט הנפשי, הצניעות והענווה שהעירו בלב כול אהבה אליו.

כתב ידידו לאחר מותו: "…דווקא אתה, שהיית מעולה שבמעולים והטוב מכולם, אתה שתמיד הצטיינת בכול וכולם צפו לך עתיד מזהיר. היית תמיד מקור להערכה ולחיקוי." ראלי התבלט במיוחד ביחסי האנוש המעולים שיצר. הוא גילה תמיד רגישות, התחשבות והבנה, גם בעתות לחץ ועומס. ראלי ניחן בכשרון ציור ואיור, וגם בכתיבה ניכרה יכולתו הגבוהה. הוא עסק אף בספורט, ובמיוחד בכדורסל.

ראלי התגייס לצה"ל בפברואר 1988, והתנדב לקורס טיס. במשך הקורס כולו, על כל שלביו, הוא הוכיח רמה גבוהה מאוד בלימודי הקרקע הממושכים ובטיסות. הוא השלים את הקורס בהצלחה במרס 1990, ודרגות סג"מ נענדו על כתפיו. בטייסת סייע ראלי רבות לחבריו בתקופת הכוננות, ואף התנדב ולקח חלק פעיל בטיסה – בתא האחורי – בפעילות קרבית.

ביום כ"ז בשבט תשנ"א (10.2.1991), נפל סגן ישראל (ראלי) בעת מילוי תפקידו.

ראלי הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בקרית שאול בתל אביב. לאחר מותו הועלה לדרגת סגן. הוא השאיר אחריו הורים, אח – ארז ואחות – ליאת. חבריו הוציאו ספר לזכרו.

"ראלי היה טייס צעיר, בתחילת דרך-חיים כטייס קרב מצטיין, דרך שנגדעה בעודה באיבה. טייס מקצוען, ברמת טיסה טובה מאוד לאורך כל הדרך,"כתב מפקד הטייסת ששירת בה.