סיכום אסיפת הורים

הורי שכבת יא שלום,

הערב התקיימה אסיפת הורים בנושא המסע לפולין. להלן סיכום עיקרי הדברים.

המסע יתקיים בין 23 ל – 29 באוגוסט, שבעה ימים ושישה לילות. לאחר תהליך שנעשה, בחרנו את חברת ההדרכה "יד ושם" להוביל את המסע, ויחד עם הוועד השכבתי, נבחרה במכרז חברת הנסיעות "אופיר טורס".  

ביה"ס רואה זכות גדולה להוביל את תלמידיו בחוויה לימודית מכוננת שכזו, כמו המסע לפולין. המסעות עצמם מהווים חוויה עמוקה לבני הנוער המשתתפים בהם. המסע מחזק את ההזדהות של התלמידים עם מדינת ישראל, עם זהותה הדמוקרטית ומחדד את הרגישות לזכויות אדם. תלמידים רבים מעידים שחזרו מהמסע בני אדם שונים; שהמסע תרם לעיצובם כבוגרים. 

בימים האחרונים היו דיבורים בעניין דרישת הממשלה הפולנית לביקור באתרים מוגדרים. עד עתה לא קיבלנו פנייה או דרישה בנושא זה. אנחנו מכירים את העניין, כפי שאתם יודעים, דרך התקשורת. אנו מבינים את הרגישות ומבטיחים לעדכן אם תגיע דרישה כזאת.  

את תהליך היציאה למסע פתחנו בשבוע שעבר כשחשפנו בפני התלמידים את נושא המסע לפולין: מהות המסע ומטרתו, הרכב המסע, תכנית המסע, דרישות היציאה והדרישות במסע עצמו. את החשיפה למסע סיכמנו כאשר אמרנו שהבחירה לצאת למסע צריכה לבוא מהסיבות הנכונות. חבל מאוד שייצא תלמיד שמה שחשוב לו זה להיות עם החבר'ה בחו"ל, או לשהות איתם בבתי מלון ובנסיעות באוטובוס. זו אינה המטרה במסע זה!  

הדגשנו בכיתות שכל תלמיד צריך לשאול את עצמו עד כמה הנושא מעניין אותו. בהחלט ייתכן שההתעניינות בנושא השואה תגיע מאוחר יותר, בהיותך אדם מבוגר… וזה לגיטימי ואפשרי. אין טעם לצאת כשאינך סקרן לשמוע, להקשיב וללמוד היום. הרי לא נוכל להרשות התנהגויות לא רצויות כגון דיבורים בזמן ההסברים או התנהגויות קיצוניות כגון עזיבת בית המלון, שתיית אלכוהול, התארגנות בחדר למסיבת ערב. בנושא הזה לא יהיו פשרות. 

יתרה מכך, התלמידים מייצגים בפולין את בית הספר 'בליך' ואת מדינת ישראל. אנו מצפים שהתנהגותם תהיה ללא רבב. אם למשל ילדכם מתקשה לקום בבוקר ונוטה לאחר – זו בעיה קשה במסע. המשמעות של עמידה בלוחות זמנים במסע היא קריטית. שעות הכניסה לאתרים מתואמות חודשים מראש, וגם אנשי הביטחון מתואמים עמן. לא נוכל להרשות לעצמנו שלא לעמוד בלוח זמנים מדויק. לכן, במפגשי ההכנה נקפיד מאוד על דיוק. הדלת תיסגר בשעה שנקבעה, ומי שיאחר לא יורשה להיכנס, ומכאן לא יוכל להשתתף במסע. שימו לב, פרסמנו עוד לפני חג הפסח את התאריכים של מפגשי ההכנה. 

חשוב לציין כי המסע לפולין הוא גם מסע עם מורכבות רגשית. סיפור השואה, ובמיוחד עם העלייה החדה באירועי השנאה כלפי יהודים ברחבי העולם, מייצר עומס רגשי שלא קל לעמוד בו. אנו מניחים שילדים רגישים יותר יעברו רגעים לא קלים במהלך המסע. ולכן, משרד החינוך מחייב את התלמידים היוצאים במשלחת לעבור הכנה בהיקף של חמישים שעות; הכנה שנוגעת בתחום הלימודי, בתחום הרגשי ובתחום ההתנהגותי. כל זה נועד כדי לתת מענה ולהקל על ההתמודדויות השונות ובעיקר ההתמודדות הרגשית, עד כמה שאפשר.  

מדריכי "יד ושם" והמורים המלווים יהיו שותפים בתהליך ההכנה של התלמידים למסע. כיוון שהמסע הוא תובעני, אנו עומדים על כך שתלמידים ייקחו חלק בכלל ימי ההכנה, אחרת לא יוכלו לקחת חלק במסע. שימו לב, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לבטל את השתתפותם של תלמידים במסע בכל שלב אם לא יעמדו בדרישות ההכנה או לא יוכיחו התנהגות טובה ונאותה. 

שלא תבינו לא נכון, השכבה שלנו היא שכבה ממושמעת, התלמידים בוגרים ומקסימים ואנו לא צופים שיהיו חריגות משמעותיות בנושאים אלה. אנו סומכים מאוד על התלמידים. הדברים נאמרים כדי להדגיש שהבחירה לצאת למסע צריכה לבוא מהסיבות הנכונות והאמתיות, ושהתלמידים אכן יוכלו לעמוד באופי המסע, בתוכני המסע ובמסגרת המסע.

עד כאן הוצגו בפניכם מהות המסע וחשיבותו. ברצוננו להסביר גם את מבנה המסע ואופן ההתנהלות בפולין.

אנו נחלק את השכבה לשני גושים (בהתאם למספר התלמידים הנרשמים). כל גוש מהווה משלחת בפני עצמה הכוללת 3 – 4 אוטובוסים (קבוצות) אשר יובילו ראשי המשלחת, שני מורים מלווים על כל קבוצה, מדריך ומאבטח גם כן לכל קבוצה. בנוסף, ייצאו בכל משלחת רופא, איש תיעוד ונציג מטעם חברת הנסיעות. כל משלחת תטוס במטוס אחר ותלון בבית מלון אחר. חשוב לומר כי שתי המשלחות עושות את כל אותם האתרים, המסלולים והפעילויות ללא שוני רק שהדבר נעשה בהדרגה כדי לא ליצור עומס באתרים ובמסלולים. יחד עם זאת, כל תלמידי השכבה שלנו ייקחו חלק בטקסים משותפים ובארוחה חגיגית בערב שבת. 

מספר הערות: 

האחת – נא בדקו אם אין כנגד בנכם או בתכם צו עיכוב יציאה מהארץ. יכול להיווצר מצב שבו במסגרת מאבק משפטי בין בני זוג, מוציא אחד מהם צו עיכוב יציאה לילדו. יהיה מאוד לא נעים אם דבר כזה יתגלה במעמד היציאה, בדלפק הכרטיסאוּת בנתב"ג. במקרה כזה כמובן התלמיד יצטרך לשוב לביתו. 

השנייה – יש לבדוק את תוקף הדרכון. על הדרכונים להיות בתוקף לפחות שלושה חודשים מהחזרה מהמסע. אלה שיש להם בעיה עם הדרכון מתבקשים לציין זאת בטופס הרישום. בנוסף, נא עדכנו אותנו ישירות כדי שנבחן אפשרות לעזור. לפחות נשתדל. 

השלישית – יש להבחין בין שני סוגי תשלומים שיתבצעו. סוג ראשון הוא עבור הוצאות נלוות בסך 400 ₪. סכום זה כולל את עלות ההכנה של "יד ושם", הוצאות צילום ותיעוד המסע, יומן מסע, סרט המסע, הסעה לשדה התעופה, ערב המסכם את המסע יחד איתכם ועוד. את הסכום הזה יש להעביר להדס מניצור מזכירת השכבה. סוג תשלום שני הוא תשלום לחברת הנסיעות "אופיר טורס" בסך כולל של 5,950 ₪ הכולל את עלות הטיסה, בתי מלון, אוטובוס צמוד, ארוחות, כניסה לאתרים ועוד. להסב את תשומת לבכם, שלחנו מידע גם לגבי תהליך בקשה למלגה למסע. את הטופס הבקשה יש להעביר להדס מניצור מזכירת השכבה. ביה"ס יקיים ועדה פנימית ודיסקרטית בנוגע לזכאות ולגובה המלגה המתקבל.  

הרביעית – להלן הקישור לרישום למסע: https://eventim4u.co.il/OPHIRTOURS-POLAND. חשוב להכנס לגוף הטופס; ניתנים שם פרטים רבים וחשובים שיסייעו לכם.

אנו רוצים להודות לוועד השכבתי שגילה אחריות ורצינות במהלך הפגישה שלנו. כמו כן, אנו רוצים להודות לצוות המורים שבחר ללוות את ילדיכם למסע. תודה גם למיכל קרקו-שהרבני, רכזת מסעות לפולין מטעם ביה"ס, אשר מביאה מניסיונה בכל הקשור לקביעת לוח הזמנים, תיאום, תכנון ומתן סיוע במסע עצמו.

אנו מזמינים את התלמידים ואת ההורים אשר מתלבטים, מבקשים הבהרות או בקשות מיוחדות או היו רוצים להתייעץ איתנו בכל דבר הקשור למסע, לפנות למחנכים או לצוות הנהלת השכבה. נשמח לתת מענה.

באיחולי מסע מלמד, מוצלח ומשמעותי לתלמידים ולצוות החינוכי.

בברכה,
מיכל שאלתיאל ונדב מרטל
מנהלי המסע

ידיעות נוספות

חלוקת חדרים למבחן מועד ב' 8.3 - שכבה ט'

6 במרץ 2024

שלום לכולם, ביום שישי הקרוב 08/03/24 יתקיים מועד ב' לשכבה ט' במקצועות הכלליים. המבחנים יתקיימו בשיעור 1+2 להלן טבלת חלוקת החדרים – 3 החדרים נמצאים בקרוואנים ליד הקפיטריה (קרוואן 137,

רשימת תלמידים/ות למועדי ב' שכבה ט 08/03/24

4 במרץ 2024

שלום לכולם, ביום שישי הקרוב 08/03/24 יתקיים מועד ב' לשכבה ט' במקצועות הכלליים. המבחנים יתקיימו בשיעור 1+2 רשימת חלוקת החדרים תפורסם ביום חמישי אחה"צ. להלן רשימת התלמידים/ות הזכאים/יות לגשת למועד